Cookies & Privacy

Wij maken gebruik van cookies.

Google Analytics
Bezoekersstatistieken, websitebezoek en gebruik wordt gemeten en gebruikersgegevens worden anoniem verzameld.
Vimeo
Gegevens over de bezoeken van de gebruiker worden verzameld zoals welke pagina’s zijn gelezen.
YouTube
Klikgedrag, bekeken video’s en aangepaste voorkeuren worden verzameld. Bezoekersinformatie en gebruikersgedrag wordt gebruikt voor advertenties.

Een kijkje in de keuken bij… Customer Service

Kwaliteit en klanttevredenheid staan centraal bij Simons Halal Food. Bij de eerste klantbehoefte tot een tevreden klant ervaring, speelt de afdeling Customer Service een essentiële rol. In dit artikel neemt Alaydin Bahtiri, International Sales Manager, je mee door de dagelijkse gang van zaken, het team en de ontwikkelingen rondom deze afdeling. 

Een essentiële schakel van begin tot eind

Het proces is een mix van toegewijde medewerkers, de juiste machines en het tijdig en correct informeren van afdelingen wat betreft de klantbehoeften. De afdeling CS bewaakt dit proces en zorgt ervoor dat dit correct verloopt. De afdeling is het eerste contactpunt met de opdrachtgever en zorgt voor een efficiënte orderverwerking en een nauwkeurige controle van elke bestelling. Nadat zij de orders invoeren, controleren en plannen, gaat het productieproces van start. De afdeling werkt hierbij nauw samen met andere teams zoals Productie, Etiketering, Quality Control en Logistiek om een naadloze voortgang van de bestelling te garanderen. 


Zodra de bestellingen gereed zijn, houdt de Customer Service afdeling een oogje in het zeil. Ze zorgen ervoor dat alles grondig wordt gecontroleerd en gereed wordt gemaakt voor levering aan de klant. En zo herhaalt het proces zich telkens weer. Een ding is zeker: de Customer Service afdeling waarborgt de kwaliteit gedurende het gehele proces. 





Never a dull moment. 

De agenda van Alaydin is geen dag hetzelfde vertelt hij enthousiast. 


"De ene dag concentreer ik me op orderverwerking en de volgende dag vind je mij voor klanten in Dubai of Scandinavië.”


Samenwerking is hierbij wel cruciaal in zijn team. Alaydin en zijn team zijn voortdurend in contact, coördineren over de orderverwerking en houden de mailbox in de gaten. Daarnaast zorgen ze voor de juiste documentatie per order en voorzien alle orders van de juiste certificaten en exportorders. Gezien de belangrijke status van het halal certificaat in de Islamitische wereld is het essentieel dat het papierwerk in orde is voordat alle zendingen worden uitgeleverd.


De ene dag helpen ze hun klanten in het Frans, de andere dag in het Arabisch of Duits, in ieder geval “never a dull moment.”

Klanttevredenheid op nummer een

Bij Simons Halal Food staat de goede relatie met de opdrachtgever altijd centraal. Het Customer Service team streeft ernaar om niet alleen aan de verwachtingen van de klant te voldoen, maar deze ook te overtreffen. Dit komt tot uiting in recente verbeteringen, zoals de implementatie van het ERP systeem waarmee de orderinvoer processen nu efficiënter worden ingericht.


Het team is trots op de vooruitgang en het succes, dat niet alleen binnen de eigen organisatie zichtbaar is, maar ook in de groei van hun opdrachtgevers. Alaydin ziet de afnemers die klein zijn begonnen uitgroeien tot professionele spelers. Dit 'meegroeien met de klant' maakt hem trots.


Het leukste vind ik is dat je de kleinere klanten ziet groeien door onze inzet en dat maakt me trots, zeker wanneer ik de producten terug zie in de schappen van mijn geboorteland Kosovo.” 


Deze ontwikkelingen onderstrepen de toewijding en het succes van Simons Halal Food.

Trotse medewerker bij Simons Halal Food


Alaydin is zeker nog niet van plan om deze afdeling te verlaten. Zijn reis begon zes jaar geleden als junior verkoper bij Simons Halal Food en vandaag staat hij aan het roer als International Sales Manager. Zijn eigen professionele groei vervult hem met trots en zijn toewijding aan het bedrijf is aan alles te zien. Alaydin werkt nauw samen met directeur John Seegers en heeft nog genoeg ambitie om verder te groeien.



Voor mij voelt Simons Halal Food niet als werk, maar als thuiskomen.”


De normen en waarden die Alaydin deelt met klanten op het gebied van Halal zorgt voor een professionele, maar ook persoonlijke binding.Daarnaast benadrukt hij: “Het is fantastisch om te werken met klanten die dezelfde achtergrond hebben als ik. Als moslim vind ik het belangrijk om producten te leveren die voldoen aan de halal-certificering en het zien van tevredenheid bij alle klanten brengt altijd weer een glimlach op mijn gezicht.” 



Dit jaar nemen we een kijkje achter de schermen bij Simons Halal Food. Regelmatig zullen we schrijven over de diverse afdelingen en de werkzaamheden binnen het gehele proces. We laten de medewerkers aan het woord en laten hun vertellen over hun werk.